Sunday 9 February 2014

Ode (of toch niet?) aan Flappy Bird

Ik neem aan dat jullie allemaal wel weten wat Flappy Bird is. Zo niet, dan heb je wel een beetje onder een steen gelegen, maar het is een spel waarbij je een vogeltje tussen de buizen door moet laten gaan. Klinkt onduidelijk en eigenlijk best simpel, maar het is niet simpel! Oh ja, verslavend is het wel...





Eerst was het een heel erg duidelijk verschil tussen Apple en Android. Persoonlijk vond ik de buizen mooier bij Apple en vond ik het er beter uit zien. Maar wat is er nu gebeurt?! Apple heeft de app geupdated, wat ze beter niet hadden kunnen doen. Nu is de Apple versie eigenlijk gelijk aan de Android versie. Ik ben daar niet echt blij mee, maar met deze versie gaat het vogeltje iets langzamer, dus ik kan wel gelijk mijn record verbeteren. Van 45 naar 64! :)

Voor (Apple)

Na (Apple)

Al irriteer ik me nu aan het uiterlijk, ik speel het nog steeds. Je denkt: 'Oh, nog één keertje, want misschien haal ik wel een nieuw record!'. Na 20 keer spelen denk ik nog steeds dat, dus ja: het is verslavend. Oh ja, ik waarschuw je, je gaat je irriteren. Je bent bijvoorbeeld aan het tikken, maar dan heb je getikt terwijl het helemaal niet moest (je bent dus af), terwijl je bijna je record had verbroken! Tja frustraties horen er nu helaas bij..

Wat horen we nu? Whut, word Flappy Bird vanavond uit de App Store en Android gehaald?

''Gameontwikkelaar Dong Nguyen uit het Vietnamese Hanoi tweet dat hij er genoeg van heeft. De maker van het megapopulaire smartphonespel Flappy Bird claimt zondag het spel uit de appstores te willen halen. Dat zou niets te maken hebben met mogelijke juridische claims. De kritiek is dat hij visuele elementen heeft gejat van Nintendo's Mario-games. "Ik kan er gewoon niet meer tegen." (Precies wat veel mensen ook van het spel vinden.)''

Nooo, hij mag het spel niet verwijderen. Wat moet ik nu doen als ik mij verveel? Misschien is het niet waar of misschien juist weer wel. Ik ga er nog even van genieten dat ik sowieso vandaag nog Flappy bird kan spelen. Fijne Zondag! 

Liefs, 

Tess

Bronnen: 
1
2

Spelen jullie Flappy Bird? 

2 comments:

  1. Haha, het is heel verslavend inderdaad! ☺Mijn highscore is 44. Stiekem hoop ik dat het niet weggaat, al irriteer ik me er ook wel eens (lees: vaak) aan.

    ReplyDelete
  2. Flappie! Ja ik hoorde het ook over dat weghalen.. Nou mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit want ik ben er niet zo verslaafd aan (omdat ik het gewoon niet kan en ik denk dat ik het geaccepteerd heb). Ik las gister ook dat iemand er zelfmoord door had gepleegd maar daar zal wel meer achter zitten dan dit spel, ik bedoel dat zou wel echt absurd zijn! Mijn highscore is trouwens 7 haha. Liefs!

    ReplyDelete