Sunday 8 September 2013

Column | Internet, Wifi

Wij kunnen niet meer zonder internet. Social media, youtube, je blog etc. Alles wat we nu gebruiken heeft bijna altijd internet nodig. Ook gewoon spelletjes die je op je smartphone speelt. Wat nou als het internet uitvalt?

Source



Bijvoorbeeld:

Ik ga even naar die leuke blog kijken of die een nieuw artikel heeft! Huh? Wait, de pagina laat niet? Heb ik geen internet?! Ik ga het nog eens proberen.. NEE hij laat nog steeds niet! OkeƩ, ik ga m'n computer even herstarten. Later. NEEEE, hij doet het nog steeds niet! M'n internet ligt eruit!

Even zonder internet kan best wel vind ik, maar als je meer dan 2 dagen zonder internet 'leeft' vind ik het eigenlijk al irritant worden. Het best raar dat als we geen internet hebben veel mensen chagrijnig daardoor worden. Maar tegenwoordig kan je niet zonder internet. Zelf als je geen ''hobby's'' hebt op het internet, dan kan het nog steeds niet. Onze samenleving is eigenlijk afhankelijk geworden van internet. Wat dacht je van school? Voor school heb ik internet nodig om mijn roosterwijzigingen te bekijken, mail te bekijken maar ook van andere zaken is er ook internet nodig.

Ik heb een keer 10 dagen (? Of iets langer, ik weet het niet meer) zonder internet gezeten. Erg irritant vond ik dat want ik moest ook dingen aan school doen. Toen ging ik maar in de bibliotheek zitten voor internet, want ik moest ook nog een presentatie voorbereiden. Ook ging ik aan de overkant staan met mijn Ipod voor internet. Dat klinkt misschien raar, maar dat deed je gewoon. Je wou gewoon even internet en het moest ook wel.

Hoe afhankelijk ben jij van internet?

Liefs, Tess. 

2 comments:

  1. Wauw zo herkenbaar, goed geschreven ook! Ik heb precies hetzelfde, ik ben dan wel niet zo'n mobielverslaafde maar ik vind het heel fijn om youtube filmpjes te kijken, blogs te lezen, spotify en ga zo maar door. Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven het irritant vind maar op vakantie vind ik het al minder erg. Vooral overleggen over schooldingen over whatsapp is gewoon zo fijn. Haha, best afhankelijk dus.. Nou ik ben er niet trots op maar het is inderdaad nou eenmaal zo, net wat je zegt. Liefs!

    ReplyDelete
  2. Leuk stukje! Eerlijk gezegd herken ik me wel in het paniekerige gevoel van geen internet hebben. Je kunt niets opzoeken en je bent niet bereikbaar, of zo, ik vind dat niet echt fijn. Het lijkt me wel eens een uitdaging om mijn mobiel en computer een paar dagen weg te leggen, maar ook leerzaam en leuk, je moet toch andere dingen gaan verzinnen.
    X

    ReplyDelete