Thursday 15 November 2012

Things I love about autumn

Het is alweer herfst jongens (nou ja, al wel een tijdje...). Ja de tijd gaat echt heel erg snel. Ik kan me eigenlijk nog heel goed de eerste dag op de middelbare school herinneren, terwijl het nu al periode 2 is. En in totaal zijn het 4 periodes, dus eigenlijk als deze periode af is gelopen ben je al op de helft. Maar zo voelt het helemaal niet. Wat ik wel merk is dat de herfst is begonnen. De bladeren vallen van de bomen, het wordt wat kouder maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg. Oke, dat het buiten kouder wordt wel, maar dat komt dat ik (ja, ik ben gek ik weet het) nog steeds met mijn zomerjas rondloop. Nou, het komt meer doordat ik geen leuke winterjas kan vinden, iemand een idee? Maar verder vind ik het wel prima zo. Hier heb ik een rijtje neer gezet, van de dingen die ik het leukst vind van de herfst :) Of wat ik graag doe in de herfst.





  • Kaarsen! Dat vind ik echt heel erg bij de herfst passen, and I love it! Het geeft je kamer een erg gezellig sfeertje. Wat ik ook erg lekker vind, zijn geur kaarsen! Ahh, sommige ruiken zo lekker! Zelf heb ik er een paar van de Ikea maar je kan ze ook bijvoorbeeld kopen in de Xenos, Blokker, Action etc. 
  • Je bed! Eigenlijk heel simpel, maar ik vind het wel erg fijn. Als het bijvoorbeeld regent, dan ga je lekker in je bed liggen met of course heel veel kussens! Dan maak je echt een 'eigen' holletje van!  Ook een heerlijk boek erbij, is niet overbodig.
  • Truien! Zelf wil ik er graag eentje, maar ze lijken me echt heel erg lekker zitten. Gewoon iets lekkers warm om je heen. Ahh, nog een lekkere pyjama broek er onder en mijn dag kan niet meer stuk!

  • Wat ik al eerder had gezegd, een goed boek! Lekker warm in je bed, knus zo met kaarsje aan. Om te beschrijven in één woord: Heerlijk!
  • Films kijken! Of gewoon lekker tv kijken naar je favoriete programma's. Erg leuk als het buiten koud is, en jij lekker warm binnen bent films aan het kijken. Met wat pepernoten (of andere speculaas dingen) kan het niet slecht zijn!
  • Schrijven, dat is toch wat bloggers graag doen? Lekker voor het raam waar de regen op tikt, een mooi verhaal schrijven. Ja, dat lijkt me wel wat! 

  • Thee! Eerst dronk ik helemaal geen thee want ik werd er misselijk van (geen idee hoe?). Maar een tijd geleden begon ik het met drinken, en nu word ik er minder misselijk van. Wel als ik een hele grote mok thee neem, maar dat doe ik dus nu niet zo snel.Maar je hebt zo veel verschillende smaken thee, dus er is is voor iedereen wel wat.
Verder nog joggingbroeken, sloffen en eigenlijk gewoon gezellig binnen zitten. Het is natuurlijk niet leuk om door hagel, sneeuw of iets anders heen te fietsen maar als je thuiskomt kan je lekker gelijk je pyjama aandoen! Wat natuurlijk ook leuk is om te doen als het regent of koud buiten is, is bloggen, nagels lakken, tekenen, maskertje opdoen en eigelijk kan je heel veel verzinnen wat je kan doen en om er voor te zorgen dat deze herfst/winter wel leuk word!

Ik heb een vraag! Ik weet dat autumn en fall allebei herfst betekent maar waarom 2 woorden? Is de een eerder bedacht dan de ander? Weten jullie het?

1 comment:

  1. Superrleuke post! Ik hou ook van dikke truien en schrijven.. Maar dat laatste doe ik het hele jaar door hahah. Over dat autumn en fall weet ik by the way niet. Misschien is het ene woord Engels en het andere Amerikaans? Idon'tknow, misschien eens opzoeken? Haha xoxo

    ReplyDelete