Saturday 18 May 2013

PicsArt How to & mijn foto's

De laatste tijd zie ik steeds meer foto's op Instagram, waar mensen gebruik hebben gemaakt van de app: Picsart. Zelf kwam ik er 'achter' door een filmpje op Youtube hoe het werkte. En zelf vind ik het erg leuk om zo'n foto te maken! Dus hier een turtorial en ik laat wat foto's zien die ik heb gemaakt.




Als eerst wat mij eigenlijk heel erg logisch lijkt, download de app PicsArt! Hij is gratis te downloaden in de app store en ook in de Play store (voor android).


Als je PicsArt opent krijg je dit, je kan er dus van alles mee maken. Alleen nu is er ook een soort van hype op een 'overlay' te gebruiken, en dat laat ik nu zien. Als je dat niet wil moet je maar gewoon op collage klikken, en dan zie je waarschijnlijk wel wat de bedoeling is. Maar ik wil een foto maken met een 'overlay'. Dus ik klik op camera en ik maak een foto van een bepaalde stand in mij  hand. Klinkt onduidelijk maar als je naar de foto kijkt hieronder snap je het denk ik wel!


Zo vond ik de foto niet echt heel mooi dus ik wou er een effect over heen doen. Je moet dan op het icoontje bij effects klikken.


Als je een effect hebt gekozen kan je nog wat andere dingen aanpassen. Zoals hoeveel licht je in de foto wilt enz. Als je tevreden bent met je effect klik je op het vinkje helemaal rechtsboven.


Dan is alles eigenlijk wel gebeurd behalve de 'overlay'. Maar wat is een 'overlay'? Dat is best lastig uit te leggen, maar het is een soort van plaatje dat je in een ander plaatje kan plakken. Niet echt duidelijk, maar als je verder kijkt weet je wat ik bedoel!


Dan ga je even naar instagram en zoek je de gebruiker '' SHII_OVERLAYS ". (Je moet je foto bij PicsArt wel opslaan! Dat doet hij niet vanzelf!) Als je een leuk plaatje (overlay) hebt gevonden maak je daar een screenshot van. Dan ga je weer terug naar de app PicsArt.


Als je dan weer terug bent bij PicsArt dan klik je op het knopje: 'add'.



Dan kan je kiezen uit deze 2 dingen, een foto 'nu' maken of eentje van je galerij. Omdat je net een screenshot hebt gemaakt ga je naar de galerij. Bij de galerij kies je de foto uit waar je net een screenshot van hebt gemaakt en klikt op 'done'.


Als je het allemaal goed is gegaan ziet je schermpje er nu zo uit: je plaatje met je hand, en het screenshot van Instagram. (kijk hierboven). Dan klik je op het 'crop' tekentje. Van links naar rechts is het het derde tekentje van boven.


Als je daar op hebt geklikt, krijg je dit. Je snijd de foto zo klein mogelijk uit. Dus dat je ongeveer het zelfde overhei als de foto hierboven. Het kan natuurlijk als de foto groter is een grotere ruimte zijn, maar het gaat erom dat je zo dicht langs de witte lijnen er uit snijdt.


Als je dat goed hebt gedaan kom je hierop uit (zie hierboven). Maar nu is het niet echt een mooie foto, omdat het zwart nog achter het witte 'lijntje' zit. Daarom klik je op het knopje 'normal' en krijg je heel veel dingen te zien waar je uit kan kiezen. Je kiest dan voor: 'Lighten'.


En dan kom je foto er zo uit te zien! Gaaf toch? Je klikt op het vinkje en slaat hem op. En klaar is je foto. Misschien als je het leest is het nog een beetje onduidelijk, maar als je PicsArt er zelf bij pakt is het wel makkelijker te volgen. Hier nog wat van mijn eigen foto's!







Met de app PicsArt kan je ook gewoon foto's bewerken dus het is echt een tip! Je kan er heel veel mee doen, en het is ook nog een gratis!

5 comments:

  1. Wat een leuke app ! & ik volg je op bloglovin :) x

    ReplyDelete
  2. Aah wat gaaf! Ik ga hem meteen even downloaden, bedankt voor de tip hihi. Liefs

    ReplyDelete
  3. Dat is nog eens leuk, ik heb deze app al heel lang maar eigenlijk weinig gebruikt nog. En wist niet eens dat dit ermee kon. Dit ga ik zeker vaker gebruiken leuk leuk leuk.

    ReplyDelete
  4. Kan je picsart afbeeldingen naar galerij verplaatsen
    Of een selfie maken met picsart camera

    ReplyDelete
  5. Elke foto die ik wil bewerken met optie 'Effects' wordt zwart en kan er niks mee. Terwijl ik heb betaald voor de app.

    ReplyDelete