Monday 30 July 2012

Books

Boeken. Die vind ik gewoon heel leuk. Lekker op je bed of op de bank een boekje lezen! En aangezien, het nu vakantie is, hebben de meeste mensen meer tijd om eens lekker een boek te pakken. Maar dan komt het volgende probleem, welk boek!? En daar ga ik jou bij deze post mee helpen!

Ja, en toch komt De Hongerspelen als eerste. Maar ja, het is gewoon een heel goed boek! Volgens mij hebben al heel veel blogs, over deze boeken geschreven. Maar ik doe het nu ook, omdat ik het een geweldig boek vind!


Ja ik heb ze gelijk alle 3 op het plaatje gezet. Ik ben nu bezig in Vlammen, wat ik ook een erg goed boek vind. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar Spotgaai! Waar de hongerspelen over gaat lees je al je op: 'Lees meer' klikt.

Katniss Everdeen woont in het 12e en armste district van Panem, het land dat ooit bekent stond als Noord-amerika. Met haar moeder en haar zusje Prim leidt ze een armoedig leven, getekend door het keiharde regime van het welvarende Capitool. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk district, gaan een strijd met leven en dood op elkaar aan. Als meisje word Prim gekozen. Katniss weet dat de Hongerspelen een doodvonnis voor haar jonge zusje betekenen en besluit haar plek in te nemen. Onder het oog van de hele bevolking van Panem, die de strijd als bron vermaak volgt, begeeft ze zich in de gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politici komt Katniss voor een keus te staan: hoe ver zal ze gaan om te overleven?
Dit stukje heb ik niet zelf geschreven, maar van de achterkant van het boek. En de andere 2 delen moet je zelf maar lezen! Ze kosten 10,00 per stuk.

Je zag misschien al op het plaatje dat De Honger spelen, kleiner is dan Vlammen en Spotgaai. Dat komt omdat ik een pakket heb gekocht met 3 boeken voor maar 10,00. En Dat is dus goedkoper, dat dat je het van hetzelfde formaat kocht.

               
Dit was dus het setje wat ik voor 10,00 heb gekocht. Twilight en Gone Verlaten, heb ik nog niet gelezen maar ze lijken me wel leuk.

Twilight:

Als Bella Swan naar het regenachtige Forks verhuist en de mystirieuze Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende wending. Edward, met zijn krijtwitte huid, gouden ogen en betoverde stem, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nu toe heeft hij zijn ware intensiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vast besloten om achter zijn geheim te komen. Wat Bella zich niet realiseert, is dat ze haar leven en dat van anderen in gevaar brengt naarmate ze hem beter leert kennen. En misschien is het al te laat...

Gone Verlaten:


Tijdens een doodgewone schooldag ziet de viertienjarige Sam tot zij verbijstering zij leraar pal voor zijn ogen verdwijnen. Zomaar ineens... weg! Algauw blijkt dat iedereen die ouder is dat 15 jaar op hetzelfde moment is verdwenen. Bovendien is er een ondoordringbare barrière rond de stad opgetrokken, waardoor er geen contact meer mogelijk is met de buitenwereld. Er breekt een enorme chaos uit. Net buiten de stad neemt Caine de leiding over zijn internaat daarna ook over het stadje. Eerst  weet hij de enige orde te scheppen, maar gaandeweg voert hij met een aantal volgelingen een waar schrikbewind. Hoewel Sam helemaal geen leidende rol wil, besluit hij ten slotte toch dat hij de kwaadaardige Caine moet tegenhouden. Maar intussen komt de dag dat hijzelf 15 word steeds dichterbij.... Ook deze 2 stukjes komen van de achterkant van het boek. 


Gone lijkt mij best wel leuk en Twilight ook. Ik ben misschien iets te jong voor die boeken (kwa de aanbevolen leeftijd) maar ik kijk gewoon of het lukt maar waarschijnlijk wel. Ik denk dat je met deze boeken tips wel even vooruit kan!

Ik heb gelezen dat andere mensen ook de 33 Ways To Stay Creative willen overschrijven. Wat leuk! Als je het niet goed kon lezen, tik je gewoon bij google afbeeldingen in: 33 Ways To Stay Creative. Dat krijg je goed beeld! Dan kun je het dus makkelijk lezen.
Welke boeken vind jij dat je die absoluut moet gelezen hebben?

3 comments:

  1. Ik vind de Hongerspelen zulke leuke boeken! Ik ben nu halverwege het tweede deel :)

    ReplyDelete
  2. Ik ben nu bezig in het derde boek van de Hongerspelen en ik baal echt dat dit het laatste boek is :( Het zijn zulke goede boeken!
    Liefs x

    ReplyDelete
  3. Hele leuke boeken! Ik wil ze ook nog lezen. Liefs

    ReplyDelete