Wednesday 20 June 2012

Smsen

Smsen. Iedereen doet het wel. Maar nu raakt het wel een beetje uit, want meer mensen hebben Whatsapp en ping. Maar tijdens het smsen gebruiken we veel afkortingen, dus deze post gaat over leuke sms-afkortingen! Of je kan ze natuurlijk ook gewoon gebruiken, als je aan het chatten, Whats'appen en pingen bent!




Hier heb ik wat gesprekjes nagemaakt, met afkortingen:

Jij zegt:


Wat eten wij vanavond?


Je vader zegt:

''BMW'' (Boerenkool Met Worst)
----------------------------------------------------
Je zus zegt:


'Tjonge wat ben jij een EIKEL!
(Enorm Intelligent, Knap en Lief)


Jij zegt:

'Wat ben ik blij dat je me toch nog aardig gaat vinden!'
-----------------------------------------------------
Je vriendin zegt:


'Jeetje Tess (even een voorbeeld naam), jij maakt echt veel SMSen'
(Steeds Meer Spellingsfouten)
-----------------------------------------------------

Ik vond het best grappige tekstjes :). Daarnet heb ik een smiley gebruikt, dat is een normale maar je hebt er ook een paar die bijna niemand kent!

:*-) = Blozen        -=#:-) = Tovenaar       ]:-> = Duiveltje      _|:-) = Indiaan     (:-D = Verklikker            8-] = Wow!       \_/ = Mijn glas is leeg!

Hier heb ik nog een paar vreemde afkortingen:

 ZC = Zo Cool
VEWOM = Verveeld En Wacht op Morgen
LNNJ= Luister Niet Naar Jou

Zelf gebruik ik niet heel veel afkortingen, ja soms wel gmj (goed met jou?) en idd (inderdaad) maar verder niet echt.

Gebruik jij vaak afkortingen?

2 comments:

  1. Haha, wat grappig. Nee, ik vind het eigenlijk meer irritant om te gebruiken, haha
    Liefs,
    xx

    ReplyDelete
  2. Grappig artikel :) Nou ja, ik sms eigenlijk nooit xdd.

    ReplyDelete